Τα λάθη του Κ. Καραμανλή – Άποψη του Γιάννη Δελή

Με αφορμή την θλιβερή επέτειο της Τραγωδίας των Τεμπών ας επισημανουμε κάποιες ΑΛΗΘΕΙΕΣ & ορισμένα ΛΑΘΗ…

 

Η Ελλάδα βυθίστηκε στο πένθος, όταν ο επιβατικός συρμός Intercity 62, που μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες (και ποιος ξέρει τι άλλο;) και εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε στα Τέμπη με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503…

* Ο Γιάννης Δελής είναι Σερραίος Δημοσιογράφος & Αρχισυντάκτης του FONH.GR

…Από τότε μέχρι Σήμερα όλοι μας αναζητούμε απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα

Η σφοδρή σύγκρουση το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, ο εκτροχιασμός και η ανάφλεξη των συρμών προκάλεσαν τον θάνατο 57 ανθρώπων, νέοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία και τον τραυματισμό τουλάχιστον 85. Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ελλάδα.

Ως Σερραίος Δημοσιογράφος, είμαι ίσως ο μόνος που τολμά να γράψει τα πράγματα ως έχουν, μιας και το FONH.GR είναι ένα Ανεξάρτητο Μέσο εδώ και δέκα χρόνια!

ΑΛΗΘΕΙΕΣ & Παραλείψεις που δεν ακούστηκαν …

Ως ένας απλός πολίτης, έχω κάνει πολλές φορές λόγω υποχρεώσεων τη διαδρομή με τρένο Θεσσαλονίκη – Αθήνα και αντίστροφα οπότε οτιδήποτε γράφω δεν είναι φαντασία, αλλά η σκληρή πραγματικότητα… Από την στιγμή που βγήκαν τα πρώτα ρεπορτάζ στα Μέσα Ενημέρωσης πως η Hellenic Train φέρνει το “Ασημένιο Βέλος” στη χώρα μας, ήμουν βέβαιος από εμπειρία και μόνο, πως δεν θα αργήσουμε να ζήσουμε μια σύγκρουση και μια τραγωδία… Πόσο μεγάλη ή μικρή, κανένας δεν γνώριζε, ωστόσο από εκείνη την περίοδο απέφυγα συνειδητά τις μεταφορές με τρένο επιλέγοντας αεροπλάνο ή λεωφορείο

Την ίδια ώρα η Κυβέρνηση, αλλά και τα Πανελλαδικά Μέσα Ενημέρωσης, αντί να εστιάσουν στον προβληματικό Εθνικό Σιδηρόδρομο και τον ξεχαρβαλωμενο από κάθε πλευρά ΟΣΕ, διαφήμιζαν με πάθος την ταχύτητα των νέων τρένων και την αλλαγή φιλοσοφίας εστιάζοντας στο κρουασάν που δίνονταν ως δώρο και το δωρεάν WIFI, με αποτέλεσμα να πείσουν κυρίως τη νεολαία, πως το ταξίδι τους θα είναι πλέον ευχάριστο, χωρίς να εγγυηθούν με αποδείξεις για την ασφάλεια

Με Σιδηροδρομικές γραμμές από τον Χαρίλαο Τρικούπη… όλοι γνωρίζαμε ότι είναι θέμα χρόνου να γίνει εκτροχιασμός ή μοιραία σύγκρουση

Πριν την Τραγωδία η ΝΔ ως Κυβέρνηση ηταν ισχυρή Δημοσκοπικα και όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλά με τον τότε υπουργό Μεταφορών & Υποδομών Κώστα Καραμανλή ο οποίος διαφήμιζε το Μετρό και τον νέο Σταθμό του Πειραιά….

Ο Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα είναι ένας χαμηλών τόνων άνθρωπος, μετρημένος και αθόρυβος. … Όμως το υπερυπουργείο που είχε αναλάβει τότε, φαίνεται πως μάλλον τον φόρτωνε με πολλά περισσότερα, με αποτέλεσμα να κάνει και σημαντικά λάθη, τα οποία θα σας αναφέρω παρακάτω…

…Λίγο πριν το δυστύχημα ήταν ίσως ένας από τους “καλύτερους” υπουργους του Κυριάκου Μητσοτάκη… Θα είχε τις επιτυχίες του Μετρό Θεσσαλονίκης & του Flyover … Εάν πήγαιναν όλα καλά θα είχε εγκαινιάσει το Μετρό Θεσσαλονίκης, το Flyover, ενώ θα έθετε σοβαρή υποψηφιότητα για την Αρχηγία του κόμματος ως No2 μέσα στο κόμμα

Επειδή έχουν γραφτεί πολλά για την Σύμβαση 717 ας εστιάσουμε λίγο πιο πίσω… Οι περισσότεροι λίγο ή πολύ περιμέναμε μια σύγκρουση τρένων, εκτός από τον Κώστα Καραμανλή

Στις 20 Φεβρουαρίου στη Βουλή ήταν τόσο σίγουρος για την ασφάλεια που του γύρισε ως μπούμερανγκ

Έγγραφα αναδεικνύουν εγκληματικές παραλείψεις και ευθύνες για καθυστερήσεις εγκατάστασης των απαραίτητων συστημάτων ασφαλείας, που θα απέτρεπαν τραγικά δυστυχήματα, όπως αυτό στα Τέμπη.

ΓΙΑΤΙ ΑΓΝΟΗΣΑΤΕ  κ. Καραμανλή την Επιστολή “φωτιά” που σας έστειλα & είχαν προφητέψει το Δυστύχημα;

 

Ας μην σταθούμε στο γεγονός ότι για να κάνεις το δρομολόγιο Σέρρες – Θεσσαλονίκη χρειάζεσαι τρεις ώρες με το τρένο, όταν με το λεωφορείο κάνεις μια ώρα & ένα τέταρτο

Να σταθούμε στον διαλυμένο ΟΣΕ με τρένα που αργούσαν, δεν ήταν σύγχρονα και χαλούσαν στον Δομοκό και στην Τιθορέα για ώρες…

Στην Ιταλία τα τρένα έρχονται 08:36 & φτάνουν 10:46 Ακριβώς! Στην Ελλάδα κάπου το χάνουμε… Και αυτό συμβαίνει χρόνια…

Σπάνια έφευγε τρένο στην ώρα του & σπάνια έφτανε στον προορισμό του με αποτέλεσμα να χάνεις τη μέρα σου και τα ραντεβού σου…

Κανένας Βουλευτής Σερρών δεν πήρε ποτέ το τρένο για να φτάσει από τις Σέρρες στην Αθήνα! Φυσικά και κανένας Υπουργός! 

Γιατί να το κάνουν άλλωστε αφού το Κράτος τους χορηγεί δωρεάν διαδρομές με το Αεροπλάνο

Ο μόνος όμως 0που θα έπρεπε να πάρει το τρένο της γραμμής Σέρρες – Αθήνα θα έπρεπε να ήταν ο τότε υπουργός Μεταφορών για να δει με τα ίδια του τα μάτια όσα τόσα χρόνια εμείς οι απλοί πολίτες βλέπαμε… Και τότε σίγουρα θα έπαιρνε “κεφάλια” από το (στην πλειοψηφία του) βαριεστημενο & αγενεστατο προσωπικό μέχρι τα σκουριασμένα & αργοπορημενα τρένα…

Βασικά εάν το έκανε αυτό, θα ήταν ο πρώτος που θα έβλεπε έναν διαλυμένο και λεηλατημένο Σιδηροδρομικό σταθμό τρένων στις Σέρρες

Σοβάδες που πέφτουν, σπασμένα κάγκελα & ζωγραφισμένοι με μαύρη μπογιά τοίχοι είναι μερικά από αυτά που συνθέτουν εικόνες ντροπής για την πόλη των Σερρών

ΑΛΗΘΕΙΑ αν ο Σιδηροδρομικός σταθμός της πόλης των Σερρών ήταν στην Πρώτη Σερρών θα τον άφηνε στο κακό του το χάλι;

Αν έβλεπε τον ρημαγμένο σταθμό ίσως να βελτίωνε αυτήν την άθλια εικόνα που παραμένει ίδια μέχρι και Σήμερα

Ίσως αν έπαιρνε το πολυπόθητο εισιτήριο της νυχτερινής γραμμής, να έβλεπε και την διακίνηση χιλιάδων εμπορευμάτων  παράνομων και μη, όλα αυτά τα χρόνια… Κανένας δεν σου έφτιαχνε έλεγχο για το τι έχεις στη βαλίτσα σου… Με αποτέλεσμα να μπορείς με άνεση να κουβαλάς ανενόχλητος ότι θέλεις και με την Κρατική μηχανή να κοιμάται… Να μεταφέρεις οτιδήποτε φανταστείς από τον Βορρά μέχρι τον Νότο …

Έχω την εντύπωση πως ο κ.Καραμανλης δεν έχει ταξιδέψει πότε με τρένο, εάν το έφτιαχνε ίσως να προλάβαινε κάτι…

Ο ίδιος υπογράφοντας η Κυβέρνηση με τους Ιταλούς και στήνοντας σε μια νύχτα την Hellenic Train είχε ένα “σίγουρο άλλοθι” πως ότι κι αν γίνει θα τα ρίξει σε αυτούς! …και κάπου εκεί επαναπαυτηκε

Και κάπου εκεί όταν τα αφήνεις τα πράγματα να πηγαίνουν στον αυτόματο έρχεται η κάκια η ώρα…

Όφειλε να τα δει όλα αυτά και να αναφέρει στον Πρωθυπουργό όλα όσα θα είχε δει… Και εάν δεν καταλάβαινε έπρεπε να είχε παραιτηθεί πριν συμβεί το κακό…

Στην Ελλάδα όμως περιμένουμε σε όλους τους τομείς πρώτα να γίνει το κακό, να χαθούν ζωές και μετά να αρχίσουμε να “σκάβουμε” για το ποιος φταίει & τι έφταιξε…

Αυτό συμβαίνει τα τελευταία 40 χρόνια και δεν έχει αλλάξει τίποτα…

Μετα την τραγωδία η Παραίτηση του ήταν μια σωστή κίνηση και η αλήθεια είναι ότι νιώσαμε μια κάποια ανακούφιση ότι ίσως υπάρχουν και διαφορετικοί Πολιτικοί που είναι άνθρωποι και καταλαβαίνουν τα λάθη τους και τον πόνο πρώτα των γονιών και των συγγενών των θυμάτων & έπειτα της κοινωνίας…

Όμως ΔΕΝ έπρεπε να ζητήσει στις εκλογές να τον ψηφίσουν και πάλι οι Σερραίοι πολίτες…

Δεν έπρεπε να κατέβει ξανά … Ένας δε βρέθηκε να τον Συμβουλέψει…

Το ότι βγήκε Πρώτος στις Σέρρες δε λέει κάτι γιατί παραμένει εκτός Κυβέρνησης

Δεν είχε οικονομικό πρόβλημα και για ευνόητους λόγους έπρεπε με την στάση του να δείξει έναν άλλο δρόμο που δεν έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα